O škole

Pro dnešek jsem si připravil báseň na téma škola. Snažil jsem se do ní vložit své pocity o ní, ikdyž se mi to nemuselo povést (báseň je báseň, nejde se tam vyjadřovat tak přesně jako v próze).

Už nikdy nechci vstávat brzo ráno,
ať se do té školy stihnu dostat –
proč tak hloupě zákony je to dáno,
že pořádně nemůžu se prospat?

Škola naučí mě pouze,
samé nepotřebné kraviny,
v lavici vždy sedím dlouze,
což jen bolesti zad zaviní.

Nebylo by lepší, přeci,
učit se jen, co chci se učit,
než trpět ostatní kecy
a každý den tím sebe mučit?

Pravda však je však krutá, ouha –
že nic nedá se s tím podniknout:
bude trvat léta dlouhá,
než budu moct pryč uniknout.

Škola je převážně vážně nanic,
do budoucna téměř nic mi nedá,
o životě naučí mě pranic,
z toho až žaludek mně se zvedá.

3 Responses to “O škole”


  1. 1 14. Únor, 2009 (18:46)

    Případá mi to jako snaha o text k nějaké hip-hopové „písni“.

    • 2 zabr'am 14. Únor, 2009 (18:54)

      A sakra, tak to je ale hodně špatné. Na druhou stranu se ani moc nedivím, že je to špatné až tak moc, jelikož jsem nikdy moc básně nečetl, tudíž nevím, jak by to mělo vypadat :o). Každopádně díky za komentář.

  2. 3 14. Únor, 2009 (21:01)

    Tak každý je osobitý, což platí i pro básně. A ty mohou být vskutku různé. Já jen vyjádřila můj pocit z této. :-)


Zanechat Odpověď

