Hugh Laurie – Obchodník se smrtí

Obchodnik se smrti - obal knihy

O knize Obchodník se smrtí jste nejspíše už slyšeli. U nás vyšla nedávno, zatímco byla napsaná už před dvanácti lety (1996), a to představitelem hlavní role (nejen) mnou oblíbeného seriálu Dr. House. Dozvěděl jsem se o ní docela náhodou v Metru, které normálně nečtu. Podle popisu vypadal Obchodník se smrtí jako dobrá kniha, a tak jsem se rozhodl, že se na ni blíže podívám v knihkupectví. Přečetl jsem si prvních dvacet stránek a následně si knihu koupil. Asi bych měl upozornit, že kniha nemá nic společného s filmem Obchodník se smrtí v hlavní roli s Nicolasem Cagem, jedná se pouze o shodu v českém překladu (v originálním názvu: kniha – The Gun Seller, film – Lord of War).
Hlavní postavou je bodyguard Thomas Lang, kterému je jistým McCluskym nabídnuta nájemná vražda obchodníka Alexandra Woolfa. Thomas ale návrh odmítne a chce Woolfa varovat. Když ale přijde do obchodníkova bytu, někdo ho napadne (až později se dozví, že útočník byl Woolfův bodyguard). Porvou se spolu a Thomas ho nakonec téměř zabije. V bytě se objeví Sára, obchodníkova dcera. Neuvěří v Thomasovu verzi a myslí si, že přišel zabít jejího otce. Zavolá policii.
Do případu se zapojuje ministerstvo obrany. Zjistí, že Thomas byl najatý na Woolfovu vraždu, a nevěří, že nabídku odmítl. V jeho bytě najdou i zbraň. Thomas ale žádnou zbraň nemá – někdo to na něj musel nastražit. Také mu vrtá hlavou, proč byl ve Woolfově bytě bodyguard, když sám Woolf tam nebyl? A kdo si ho na vraždu Woolfa najal? Příběh se začíná komplikovat, ale u těchto otázek zdaleka nekončí.
Celkově se mi kniha docela líbila – je plná humoru, který se mi zamlouvá, a nemůžu říct, že bych se nudil. Nepřipadala mi dlouhá, ikdyž má 400 stránek. Někdo knihu přirovnává k detektivce, mně tak nepřipadá. A i kdyby to detektivka byla, nevadilo mi to. Jedna věc je ale pro mě jasná – byla to kniha čtivá a napínavá. Také mě docela (mile) překvapilo, že se chvíli (ikdyž malou) děj odehrával v Praze. To se v žádných zahraničních knihách, co jsem zatím četl, nestalo. 
Ale abych jen nevychvaloval, našel jsem i jednu stinnou stránku. V knize je nejhorší asi to, že v ní vystupuje mnoho postav – až tolik, že se mi začly míchat dohromady a přestal jsem se v nich orientovat. Dokonce jsem některé během čtení zapomněl úplně, a když se tam znova objevily, nemohl jsem si vzpomenout, kdo to sakra je.
Hodnocení: 4/5
4 Responses to “Hugh Laurie – Obchodník se smrtí”


  1. 1 zabram 23. Říjen, 2008 (17:50)

    Také jste četli Obchodníka se smrtí? Líbil se vám? A líbila se vám tato recenze? Díky předem za vaše reakce.

  2. 2 Míňa 25. Březen, 2009 (17:54)

    Taky ctu, ale jeste jsem nedocetl. Kniha super, ale opravdu to chce, alespon pro me, si ji precist alespon dvakrat, protoze v tom mnozstvi postav je opravdu tezke se orientovat, a dej take neni nijak jednoduchy.

  3. 3 JK 29. Listopad, 2009 (16:08)

    Kniha vypadá zajímavě, možná si jí někde seženu. Mimochodem, taky nemám rád, když se vyskytuje příliš velké množství osob v knize, to se mi kolikrát stává, že se musím vracet.


  1. 1 Roald Dahl - Princezna a pytlák « Zabr’am Trackback na 27. Říjen, 2008 (13:17)

Zanechat Odpověď

