O mešitě u Ground Zero

Krátké zamyšlení, které jsem měl za úkol napsat.

Chtěl bych se podělit o svůj názor na plánovanou stavbu muslimské mešity u Ground Zero. Newyorčané a vlastně (téměř) všichni Američané jsou jednoznačně proti stavbě této mešity, považují to za naprostou nehoráznost. Někteří se bojí, že když muslimům projde tohle, tak už se nebudou bát udělat cokoliv a nakonec ovládnou Ameriku. Nechápou, jak můžou mít takovou drzost, že si postaví mešitu tak blízko od místa, kde jejich přívrženci spáchali atentát. A já jim na to jen chci říct: „Chill out, people!“

Problém je podle mě hlavně v tom, že lidé tuto situaci moc řeší. Vymýšlejí a přidávají této stavbě významy neuvěřitelných rozměrů. Je to proto, že na muslimy svalují vinu za útok na Dvojčata a jsou za to na ně pořádně naštvaní. Nechci, aby to vyznělo tak, že muslimy obhajuji, jen si myslím, že je hloupé být naštvaný na každého muslima za to, že někteří následovníci jejich víry tento strašný čin vykonali. Argument, že Newyorčané nechtějí v blízkosti této tragédie vidět mešitu a přívržence islámu, je podle mě celkem pochopitelný (také jsem trochu xenofobní a muslimy v lásce nemám), ale zcela irelevantní, protože to je problém smýšlení těchto lidí a není tudíž objektivní. To, že si budou tuto mešitu spojovat s atentáty a budou ji považovat za provokaci nebo dokonce za jakýsi výsměch, je také jejich problém, protože tak to očividně plánované není. Abych to shrnul, nevidím žádný (ani morální) problém v tom, že u Ground Zero bude stát mešita. Neříkám, že se mi to líbí, sám za sebe bych jí tam mít nechtěl, ale to jen kvůli mému ne zrovna kladnému vztahu k náboženství všeobecně. To je ale jen můj osobní názor a chápu, že je nedůležitý a vůbec by mě nenapadlo ho prosazovat. Při posuzování takovýchto záležitostí by se podle mě mělo postupovat racionálně a ne emocionálně, tak jak se to děje zrovna u této kauzy. Chápu, je to těžké, protože útoky na Dvojčata byly opravdu strašlivé, ale postavení mešity nemusí být tak obrovská věc, na jakou to vypadá. Vinu na tom mají podle mě i média, která toto téma důkladně rozpitvala.

0 Responses to “O mešitě u Ground Zero”



  1. Napsat komentář

Zanechat Odpověď

